PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Tuesday 19 February 2013

Tempoh 23 Tahun Berkuasa, Nik Aziz Lebih Hebat Berbanding Tun M

Kawe mano buleh kaloh denge Mahade..kawe lagi maho...

Setelah lebih dua dekad memerintah Serambi Mekah, apakah pencapaian yang telah dilakukan oleh Nik Aziz selaku Menteri Besar samada dari segi pembangunan fizikal, ekonomi, kebajikan kepada rakyat, pembangunan modal insan; jasmani, rohaniah, memartabatkan Islam dan sebagainya di bumi Kelantan? 

Mari kita tengok. Taknak korek banyak-banyak, cuma nak sentuh sikit saja. 

Klik untuk besarkan imej.

Memang betul-betul Serambi Mekah lah. Kalau beginilah rupanya, nampaknya Serambi Mekah ni dah sangat 'usang' dan mula 'mereput' pun, eloklah 'digantikan' dengan yang lain. Takut bila lama-lama nanti roboh habis menimpa orang.

Dulu asyik mengata Tun Mahathir 'dok menongkat langit' tak mahu bersara nak terus berkuasa. Sekarang siapa yang bertongkat? Tempoh masa pun dah sama dah 23 tahun. Tun M bersara sebelum nyanyuk dan sekarang masih tak nyanyuk. Ada orang tu pula dah hampir nyanyuk pun masih nak berkuasa lagi. 


Bawalah jawatan dan kuasa tu sampai ke syurga. Sah-sah masuk syurga dah. Sesiapa yang pangkah PAS pun dah dijanjikan masuk syurga apatah lagi Mursyidul Am, tentulah syurga segala syurga untuknya.

Jadi, orang-orang Kelantan nak tunggu apa lagi? Acu Test Sepenggal TUKAR, tengok lagu mano jadinyo? Tak perlu tukar parti, tak perlu keluar PAS pun tak apa, cuma 'ajar' PAS yang dah terpesong dan lalok mabuk ni di peti undi.


Rakyat Kelantan harus berani membuat perubahan. 

sk : kubor kato mari dohh...

1 comment:

  1. Terbaik lah SK..teruskan perjuangan..biar terbuka hati gelap penganut2 pas ni untuk kembali ke landasan sbnr..

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...