PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Thursday 14 February 2013

Akibat KeBODOHan PAS, Pemimpin Dan Pengikut Sama-Sama 'Murakkab'

 Lee Kuan Yew sanggup memakai songkok semata-mata mahu mengaburi mata orang Melayu

Pada masa kini kita melihat ramai umat Islam diperkotak-katikkan oleh musuh-musuh Islam disebabkan oleh kelemahan ummah sendiri. Musuh-musuh Islam seperti golongan kafir harbi (kafir anti Islam) dengan sengaja mencampuri setiap urusan umat Islam samada dalam soal ibadah, akidah dan siyasah.
Mereka berlumba-lumba menghadiri majlis-majlis umat Islam hingga sanggup bertazkirah di masjid, berpuasa bersama, melapah daging qurban dan mengagih-agihkannya kepada umat Islam semata-mata ingin menunjukkan kononnya mereka telah menjiwai Islam. 

 Tazkirah oleh USTAZAH PAS

Kuliah Subuh oleh USTAZ PAS

Sebaliknya mereka cuba mencari apa jua ruang dan peluang yang boleh dipergunakan untuk memperlekehkan Islam semula. Sedihnya ada juga kalangan umat Islam yang rela mencium tangan dan berpeluk mesra dengan mereka kononnya mereka telah memahami Islam.

Baik dan bersopan sungguh beruk dua ekor tu, ularmak pun terpedaya

Sabda Rasulullah s.a.w; "Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan penipuan. Ketika itu pendusta dibenarkan sedangkan orang yang jujur didustakan, pengkhianat dipercayai sedangkan orang yang amanah dianggap sebagai pengkhianat. Pada saat itu Ruwaibidhah berbicara". Ada yang bertanya, "Apa yang dimaksudkan Ruwaibidhah?". Baginda menjawab, "orang bodoh yang turut campur dalam urusan masyarakat luas". (Hadis Riwayat Ibnu Majah).

Malang dan sedihnya, agenda jahat kafir harbi ini disokong oleh segelintir umat Islam sendiri (PAS ke?) yang kemaruk kuasa dan sanggup diperkudakan oleh musuh Islam asalkan mendapat nama dan kuasa. Golongan opportunis ini (pemimpin-pemimpin PAS ke?) lebih suka berdusta dan autar daripada hujah yang berlandaskan fakta dan data. 


Mereka ghairah bercakap ikut nafsu dendam dan amarah, tanpa menyedari dipermainkan oleh iblis yang secara langsung mendedahkan kebodohan intelektual mereka sendiri kepada masyarakat. Manakala golongan yang menurut apa sahaja pembohongan tersebut (pencacai-pencacai PAS ke?) umpama manusia jahil murakkab (jahil teramat) yang tidak menyedari diri mereka jahil dan diperjahilkan dengan pelbagai helah oleh golongan harbi anti Islam dan munafik.

Contoh golongan Murakkab hasil didikan PAS

Firman Allah s.w.t; "Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa suatu berita, maka selidiklah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan" (Al-Hujurat : 6)

sk : selalu berasa kesian dengan PAS...tapi apa boleh buat dah jenis BODOH SOMBONG.

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...