PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Wednesday 12 December 2012

KECOH!!! Kalau Macam Ni Tak Tercapai Hasrat 70 Juta Penduduk


Ini dia 300,000 orang berbangsa India yang berdemo di depan Ibu Pejabat, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Putrajaya bagi menuntut kad pengenalan biru untuk menjadi warganegara yang sah. Putrajaya hampir lumpuh akibat kesesakan manusia seramai 300,000 orang. Dilihat dari udara, Putrajaya yang cantik menghijau seperti kuih pulut sekaya telah tercemar akibat terjatuhnya seketul tahi cicak di atasnya.



Selepas ni dijangkakan pula mungkin seramai 400,000 - 500,000 orang berbangsa Cina turut akan berdemo menuntut kad pengenalan biru bagi membolehkan mereka menjadi warganegara yang sah. Mungkin ada sesiapa yang boleh menjawab di mana hilangnya beribu-ribu pelancong warga China yang datang ke Malaysia sebagai pelancong sambil 'melencong' kerana menurut sumber Jabatan Imigresen, yang masuk ramai yang keluarnya sikit saja. Apa macam sikalang loo???



Sepatutnya dah lama Malaysia mencapai ke tahap 70 juta penduduk seperti disarankan oleh Tun Dr. Mahathir dahulu, kalau syarat-syarat untuk menjadi warganegara tidak 'terlalu ketat dan banyak prosedur'. Selain itu, sistem pendaftaran kelahiran juga 'paling susah yang amat sangat' terutama bagi orang-orang berbangsa India. 

Semuanya salah BN dan UMNO.


Tapi apa boleh buat Tun, DS Najib dan DS Hishamudin pun masih lagi IC Merah, cuma mereka saja tak sempat datang untuk bersama-sama berdemo.

SK : tak sangka ramai juga ahli-ahli PAS berbangsa India...

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...