PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Tuesday 12 March 2013

Cina Biadap Tian Chua!!! Cuba Raih Simpati Orang Melayu



Apahal si Cina biadap ni berbaju Melayu siap bersampin pulak? Kalau iye pun songkoknya mana? Apakah ini sebagai cara untuk meredakan kemarahan orang-orang Melayu (meraih simpati) berikutan isu Lahad Datu yang telah dia kucar-kacirkan? 

Tidak tidak, orang Melayu tidak akan sekali-kali melupakan apa yang telah terjadi dan berlaku. Tidak semudah itu untuk disimpatikan atau dilupakan.

Ada saja muslihat manusia jahat ni. Memang dasar tak tahu malu manusia jenis ni. 

Nampaknya takut sungguh Cina biadap ni dengan pihak Polis sehinggakan terpaksa berbaju Melayu untuk ke balai Polis bagi memberi keterangan berhubung kenyataan biadapnya menghina insiden Lahad Datu adalah sandiwara Umno.

Tak payahlah nak berlakon dan buat muka kesian. Beginilah mudahnya Cina biadap mempermainkan sensitiviti dan perasaan orang-orang Melayu dan Islam. 

Apakah kita begitu mudah merelakannya? 



Polis hari ini merekod keterangan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua berhubung kenyataannya yang mendakwa insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah, sebagai sandiwara Umno.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata keterangan Tian Chua itu direkodkan petang ini di ibu negara oleh sepasukan polis kontinjen Johor bagi membantu siasatan mengenainya.

"Selain Tian Chua, polis hari ini juga merakamkan keterangan dua editor Keadilan Daily dan wartawan dari the New Straits Times Press di ibu negara," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, di sini.  




Ini ada lagi Cina biaDAP yang cuba mencari simpati orang-orang Melayu melalui cara yang sangat halus. Jangan mudah kita terpengaruh kerana sejarah sama telah pun berlaku.


Chan Ming Kai, ADUN Simpang Pulai

Lee Kuan Yuew memakai songkok dalam usaha meraih simpati dan sokongan orang Melayu Singapura

ADUN Simpang Pulai dari DAP, Chan Ming Kai nampaknya sudah ditarbiyahkan oleh PAS sehinggakan sudah mula selesa memakai baju Melayu bersongkok bersamping, mula membaca ayat Al-Quran dan surah-surah, sudah pandai bertakbir Raya, malah sudah pandai memetik sabda-sabda Rasulullah s.a.w dan sebagainya dalam ceramah-ceramah beliau. 

Baca seterusnya di sini http://spermakini.blogspot.com/2013/02/adun-cina-dap-masuk-islam-mungkin.html


SK : bawah ada potong ka???

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...