PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Wednesday 20 March 2013

Cikgu Doggie vs Cikgu Ungka

Cikgu Doggie....

Hari ini semakin ramai macai pembangkang yang dah merosakkan reputasi serta kemuliaan profesion keguruan. Terbaru si Lotfi (nak sebut Cikgu Lotfi pun tak sampai hati sebab geram) ni dah pun ditahan pihak Polis dan direman bagi membantu siasatan menghina pasukan keselamatan negara.

Bukan hinaan sikit-sikit tapi hinaan tahap paling hina dan terhina yang dibuat. Akhirnya kerana takut, bersembunyi di kampung di Kelantan tapi berjaya ditangkap. Mulalah keluar alasan sakit mental lah, tak makan ubat lah dan macam-macam lagi. 


Inilah akibat bila terlalu taksub dan menjadi macai. Mamat ni memang tak boleh diselamatkan dah kerana kemacaiannya. Selepas ini jika dibuang kerja pasti akan marahkan kerajaan dan bertambah-tambahlah kemacaiannya sampai mati 'syahid'.

Apa yang membimbangkan ialah, entah berapa ramai anak murid yang telah terpengaruh dengan cikgu seperti ini di sekolah. Bimbang mereka juga akan menjadi macai-macai kecil.

Harap dia akan terima hukuman yang setimpal, untuk menjadi pengajaran kepada cikgu-cikgu yang lain. 



Tapi paling bestnya, ada lagi manusia yang menggunakan perkataan 'cikgu' yang mulia itu dipangkal nama tetapi rupanya tersangatlah bodoh. Ini bodoh tahap apa ni..siapa boleh jawab?

Jadi eloklah cikgu-cikgu yang tulen yang berakhlak mulia tengok-tengokkan rakan cikgu di sebelah orangnya bagaimana, adakah jenis bodoh macam mereka-mereka ini juga. Jika terjumpa elok ditendang saja supaya tidak membusukkan nama cikgu yang mulia itu.



Hahahaha...hadoihhh masih aku sakit perut tergelak dengan lawak cikgu sorang ni.

SK : hari-hari cikgu main bola, tapi cikgu bodoh tahap ungka..

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...