PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Thursday 7 March 2013

Sindrom Down PraPRU13; "YOU ULANG SAYA SAMAN YOU"


Fenomena baru praPRU13 yang pasti menghantui dunia kewartawanan terutama di kalangan para wartawan, iaitu langkah menjatuhkan (down) moral mereka dalam mendapatkan bahan berita. Nampaknya dunia semakin terbalik, manusia yang selalu memperjuangkan kebebasan bersuara akhirnya dia sendiri yang memijak-mijak kebebasan tersebut.

Tapi para wartawan tentunya adalah insan-insan yang sentiasa berani dan kuat. Teruskan profesionalisma anda.  




Banyak lagi video kalau nak letak kat sini berkenaan bagaimana para wartawan diperlekehkan dan dihina (dimalukan).

Mungkin selepas ini para wartawan perlu persiapkan diri dan berani juga menekan apabila berhadapan dengan manusia ini seperti mana ditunjukkan dalam video di bawah.


Seluruh rakyat Malaysia, gambaran dan bukti sudah jelas terpampang di depan mata. Lihat dan lihat dan fikirkan. Yang penting mesti buat keputusan bijak dan bermaruah semasa PRU13 nanti.

SK : orang yang bersalah bila disoal selalunya sangat beremosi..kata pakar psikologi la.


No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...