PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Saturday 12 January 2013

#KL121 Pasti Akan Merusuh Sebab Ada Cikgu Yang Suruh


Inilah yang bakal terjadi esok ketika Himpunan Sejuta Rakyat oleh puak-puak pakatan pembangkang, percaya atau tidak??? Tunggu dan lihat sajalah. Ini bukan kali pertama puak-puak ni buat kerja ni, dah berkali-kali sejak siri Bersih dan macam-macam lagi demonstrasi. Mat Sabu cakap tiada perarakan oleh para penyokong. Kita bukan sehari dua kenal 'mulut busuk' beliau. Semuanya muslihat.


Tengoklah apa alasan atau muslihat provokasi yang akan dilakukan terhadap pasukan keselamatan terutamanya pasukan Polis. Sememangnya mereka tidak akan 'asyik' atau ' layan' jika hanya berhimpun kalau tiada kekacauan, provokasi-provokasi, kemusnahan dan kacau-bilau. Puak-puak ni entah mengapa sangat suka untuk menjadi anjing-anjing kurap yang berkeliaran di tepi-tepi jalan. 

Semuanya bukan datang dengan sendirinya kalau tidak ada 'cikgu' yang mengajar dan memberi galakan. Kalau cikgu kurang ajar maka anak buah berganda-ganda kurang ajarnya.



Inilah cikgu yang cemerlang dan terbaik. Kita nilaikanlah sendiri.

sk : pernah tengok filem Dari Jemapoh Ke Manchester dulu, memang filem macam sampah...sama macam pengarahnya juga.

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...