PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Saturday 12 January 2013

KALIMAH ALLAH : Rupanya Pemimpin PAS Lebih ANGKUH Daripada Mubaligh Kristian


Dalam konsep agama Islam, nama tuhan bukanlah ciptaan manusia, tetapi nama yang diberikan oleh tuhan sendiri untuk dirinya sendiri dan tidak dapat dipisahkan daripada ZatNya sehingga dinamakan dengan "Lafzul Jalalah". Dalam konsep orang kafir, mereka memberikan nama tuhan mereka sesuai dengan keinginan mereka sendiri sedangkan keputusan tentang nama itu hanya datang dari Allah dan manusia tidak berhak membuat nama tuhan.
 
Hal ini dinyatakan Allah dalam firmanNya :,

"Kamu tidak menyembah tuhan selain Allah kecuali hanya nama-nama yang kamu dan nenek moyangmu buat dan reka sendiri. Allah tidak menurunkan suatu keterangan pun tentang nama-nama itu. Sesungguhnya keputusan (untuk membuat nama tuhan itu) hanyalah milik Allah. Dia telah memerintahkan agar kamu tidak menyembah selain Dia. Itulah agama yang lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui". - (Surah Yusuf : 40).

Jadi kenapa perlu menggunakan perkataan dan istilah seperti ALLAH, Malaikat, wahyu, Rasul, penggunaan nama Nabi-Nabi seperti di dalam Islam (Al-Quran) sedangkan mereka (Kristian) telah pun ada nama mereka tersendiri di dalam Bible seperti Nabi Isa (Jesus), Nabi Yusuf (Joseph), Nabi Musa (Moses), Nabi Daud (David), Nabi Yunus (Johannes), Nabi Nuh (Noah), Nabi Yaakob (Jacob), Nabi Harun (Aaron) dan banyak lagi.

Mengapa hendak menggunakan nama atau kalimah ALLAH sedangkan tidak menyembah dan tunduk kepadaNya, tidak beriman kepadaNya, tidak mengakui kerasulan Nabi Muhammad S.A.W, tidak mengucap dua kalimah syahadah dan lain-lain, pendek kata  tidak Islam? Bagaimana tu???

Mungkin Bang Mat boleh jawab.


Tengok apa LGE cakap, steady je...di mana maruah PAS??? (atau memang sudah tak bermaruah dah).



PAS sanggup membuatkan hati Bishop lega asalkan bukan hati orang-orang Islam dan Melayu sendiri.



Orang luar pula yang dilihat lebih memahami...


Kasihan Dato' Haron Din...bukan sahaja melawan mubaligh-mubaligh Kristian tetapi yang lebih memilukan ialah untuk melawan pemimpin-pemimpin agung dalam PAS yang jauh lebih angkuh...angkuh nak mapoh.

sk : semoga Allah tunjukkan sedikit balasan di dunia ini secara jelas kepada mereka supaya menjadi pengajaran kepada pengikut-pengikut yang lain..

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...