PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Sunday 13 January 2013

Bila Dah Banyak Warna #KL121 Pasti Ada Sesumpah


Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR 12.1) boleh dikatakan himpunan yang penuh berwarna-warni, macam-macam warna ada. Macam-macam badut pun ada.


Sama macam kawan kita kat atas ni, macam-macam warna ada. Paling tak tahan tu rambut warna oren, hebat. Kalau dalam alam haiwan, binatang yang sinonim dengan warna-warna ni adalah sesumpah lah. Sesumpah ni boleh bertukar warna mengikut keadaan sekeliling bagi melindungi dirinya daripada musuh atau pun untuk melakukan sesuatu bagi tujuan dirinya sendiri.

Jadi sesuailah dengan kawan kita ni pun, macam sesumpah jugalah. Dulu dalam UMNO/BN, sampai jadi menteri kabinet lagi dan dah kaya raya pun. Tapi bila dah 'pencen' dia mulalah bertukar warna, berpaling kepada pembangkang pula untuk demi kepentingan tembolok sendiri. Kawan kita ni memang terkenal dengan sikap bermuka-muka, Tun M dan Tun Siti Hasmah paling kenal bagaimana perangai sesumpah ni.

Pencacai-pencacai pembangkang yang selalu bising katanya Kerajaan 'makan' duit rakyat, bermewah-mewahan dan sebagainya, mungkin elok pi temuramah kawan kita ni dulu. Dia lama dalam UMNO/BN dulu.

sk : tak sangka ada manusia Islam yang anggap Yellow Pages setaraf  Al-Quran.  

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...