PEDOMAN

Sabda Rasulullah S.A.W : "Tunggu saat kehancurannya, apabila amanah itu disia-siakan". Para sahabat serentak bertanya, "Ya Rasulullah, apa yang dimaksudkan menyia-nyiakan amanah itu?" Nabi S.A.W menjawab, "Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancurannya". - Hadith Riwayat Bukhari.

Wednesday 10 April 2013

17 Orang Calon PAS Ditunjukkan Jalan Keluar, Nik Aziz Masih Lagi Tegang


Berikut adalah senarai nama 17 orang pemimpin PAS Kelantan (orang lama atau muka lama) yang mungkin bercita-cita untuk menjadi calon semula bagi menghadapi PRU13. Namun awal-awal lagi mereka ini telah ditunjukkan jalan keluar melalui satu analisa. Analisa ini menarik juga, mungkin sebagai garis panduan kepada kepimpinan PAS untuk mencari calon sesuai.


Tapi malangnya dalam senarai yang ramai-ramai tu, nama orang tua ni tak lekat pun. Sepatutnya nama dia lah yang berada di kedudukan teratas. Terbuktilah orang tua ni memang kebal dan handal. Ternyata juga muka orang tua ni masih muda dan tegang, bukan 'muka lama' kehkehkeh. Hebak hebak...kata orang Kelantan.

Dahulu dialah dengan mendabik dada berkata kalau hari ni Tun Mahathir letak jawatan, esok juga dia letak jawatan. Poooraahhhhh. Dah 10 tahun dah berlalu selepas Tun Mahathir letak jawatan, orang tua ni masih dok melekat punggung dia di kerusi Menteri Besar. Inilah contoh seorang manusia yang cintakan dunia.


Sudah-sudahlah, elok pencen saja dan bagi saja jawatan Mursyidul Am tu kepada 'ulama tersohor' PAS Mat Sabu atau pun Mahfuz Omar. Semakin lama orang tua ni berkuasa semakin haru-biru semakin terpesong pemikiran umat Islam di negara ini. 

Perkara syurga neraka, dosa pahala dah berpusing-pusing telah memeningkan kepala umat Islam. Belum ditambah lagi dengan fatwa-matwa yang terpesong-mesong. Dah 23 tahun berkuasa apa pun tak ada untuk kesenangan dan kesejahteraan seluruh rakyat Kelantan. 

Sudah-sudahlah. Elok Resign saja.


Nak tahu fatwa-matwa orang tua ni yang boleh memesongkan sila baca di sini http://spermakini.blogspot.com/2012/12/mudahnya-berfatwa-akhirnya-memakan-diri.html



SK : ramai dah tok-tok sedara SK yang sebaya dengan orang tua ni yang dah............

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dipaparkan di blog ini adalah menjadi tanggungjawab anda (pengomen) sendiri dan pihak SK tidak bertanggungjawab ke atas setiap satunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...